کد مطلب: 107052
مانور لحظه اي در مدارس اردل برگزار شد
تاریخ انتشار : 1393/07/27 11:36:46
نمایش : 1320
صبح امروز به مناسبت هفته کاهش اثرات بلاياي طبيعي مانور لحظه اي با يک سناريوي از پيش طراحي شده و بدون اطلاع قبلي از مکان و زمان عمليات در دبيرستان شهيد رجايي شهر اردل برگزار شد.

به گزارش هفت چشمه، در اين مانور که صبح امروز در دبيرستان پسرانه شهيد رجايي  شهر اردل  برگزار شد با به صدا درآمدن زنگ زلزله دانش آموزان آموخته هاي خود را در مورد ايمني در برابر زلزله به صورت عملي به نمايش گذاشتند و نيروهاي امداي جمعيت هلال احمر، آتش نشاني، فوريتهاي پزشکي، انتظامي و آبفا پس از نخستن لحظات بروز زلزله فرضي در محل حاضر و نسبت به برقراري کمربند حفاظتي و امداد مجروحان پرداختند که در پايان عملکرد نيروها مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.

در حاشيه برگزاري اين مانور صفري معاون فرماندار شهرستان اردل در گفتگو با خبرنگار  هفت چشمه، با قدرداني از زحمات دست اندرکاران برگزاري اين مانور گفت: با انجام آموزش هاي لازم و افزايش دانش مديريت جامع بحران، بايد آمادگي مقابله، بازسازي و بازتواني را در حوادث و بلاياي طبيعي احتمالي داشته باشيم.

صفري با اشاره به اينکه مديريت صحيح بحران در حوادث و بلاياي طبيعي موجب کاهش خسارت ها و حفاظت از جان انسان ها مي شود، اظهار داشت: لازم است در اين هفته با انجام مانورهاي آموزشي و پيشگيري براي مقابله با بحران و بلاياي طبيعي، مردم شرايط وقوع حوادث طبيعي احتمالي را احساس کنند.

وي بر لزوم داشتن آمادگي همه دستگاهها در برابر حوادث طبيعي تاکيد کرد و ادامه داد: هر فرد به عنوان سرپرست و يا عضوي از خانواده مي تواند با فراگيري توصيه هاي ايمني و عمل به آنها جان خود و اطرافيان را در برابر خطرات ناشي از زلزله حفظ کند.

صفري در پايان افزود: هدف اصلي از اجراي مانور زلزله در مدارس آشنايي دانش آموزان با راههاي برخورد با اين بلاي طبيعي و انتقال آن به خانواده ها مي باشد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg